בראיון מיוחד עם שי חזן, בן 35 מתל אביב ובעלים של חברת ,'BLACK' מדברים על השינוי המשמעותי שהביאה הבינה המלאכותית בתחום העיצוב והשיווק. שי, במקור מירושלים, מתאר את השפעת הטכנולוגיה על התחום ועל הצורך המתמשך באמנים מוכשרים שידעו לכוון את המכונה.
השפעת הבינה המלאכותית על תחום העיצוב והשיווק
לדברי חזן, הבינה המלאכותית הפכה לכלי עבודה חשוב במגוון תחומים, והעיצוב והשיווק אינם יוצאים מהכלל. "הבינה המלאכותית מאפשרת לנו ליצור עיצובים מתקדמים ומותאמים אישית במהירות שלא היינו יכולים לדמיין בעבר. היא יכולה לעזור לנו לבצע ניתוחי שוק מדויקים יותר ולבנות קמפיינים שיווקיים חכמים ומכוונים."
אך למרות היתרונות הברורים, חזן מדגיש את הצורך באמנים ומעצבים מוכשרים שידעו איך לנצל את הטכנולוגיה בצורה הטובה ביותר. "הבינה המלאכותית היא כלי עוצמתי, אך ללא הכוונה אנושית, היא לא תוכל ליצור את הייחוד והחידוש שבמיתוג פורץ דרך," הוא מוסיף.
הכוח של המעצבים האנושיים
שי מסביר כי בעוד שהבינה המלאכותית יכולה לבצע הרבה מהעבודה הטכנית, היצירתיות והחזון האנושי הם אלו שמביאים את הפרויקטים לרמות הגבוהות ביותר. "בסופו של דבר, רק מעצב אנושי יכול לחוש את הדקויות והרגשות שמאחורי כל מותג. רק משווק מצוין מצליח להביא רעיון מטורף ולהפוך אותו למציאות."
חברת BLACK IL – שילוב בין טכנולוגיה ואמנות
חברת ,'BLACK' שהוקמה על ידי שי חזן, עוסקת במיתוג ועיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, שילוט ופרסום. החברה משלבת בין טכנולוגיות מתקדמות ליצירתיות אנושית, ומביאה ללקוחותיה פתרונות מותאמים אישית שמתאימים לעידן הדיגיטלי. החברה עוסקת בבניית אסטרטגיית שיווק ומיתוג, ומציעה מעטפת כוללת בשפת המותג, הכוללת אתרים, הדפסות, שלטים ועוד. חברת בלאק סטודיו מחזיקה בכמה מותגים בתחום העיצוב שיווק ומיתוג. בעצם, חזן והחברה פועלים כמו סמנכ"ל שיווק חיצוני (CMO) עבור לקוחותיהם.
"העבודה שלנו בחברת 'BLACK' כוללת הבנה עמוקה של עיצוב, אמנות ושפה. אנחנו יוצרים סיפור ייחודי לכל מותג, ומשתמשים בשפה העיצובית כדי לתקשר את המסרים בצורה ברורה ומרשימה. שילוב של כל האלמנטים הללו מאפשר לנו לבנות אסטרטגיית שיווק חזקה שמצליחה לבלוט בשוק התחרותי," מסביר חזן. "אנחנו שמים דגש גדול על מחקר עסקי, למידה והבנת תחום הלקוחות בעזרת בינה מלאכותית ובני אנוש פורצי דרך."
מעורבות חברתית ועזרה לנזקקים
בנוסף לפעילותו בתחום העיצוב והשיווק, חזן מתעסק גם בתחום הפקת אירועים ופסטיבלים, אמנות, ספורט ימי ומוזיקה. "אני מאמין שהיצירתיות נמצאת בכל תחומי החיים, ולא מוגבלת רק לתחום אחד. היכולת לשלב בין תחומים שונים מאפשרת לי להביא זוויות חדשות ורעיונות מקוריים לכל פרויקט."
מעבר לפעילותו המקצועית המגוונת, שי גם מעורב בעשייה חברתית. הוא מנהל עמותה לעזרה לנזקקים על שם אמו המנוחה, אורלי חזן ז"ל, בשם 'אור לאדם'. העמותה פועלת במגוון דרכים על מנת לסייע לאלו הזקוקים לעזרה ולתמוך בקהילה.
העתיד של הבינה המלאכותית בתחום העיצוב והשיווק
בעתיד, שי מאמין שנראה עוד יותר שיתופי פעולה בין הבינה המלאכותית למעצבים האנושיים. "הטכנולוגיה תמשיך להתפתח ולהשתפר, אבל תמיד יהיה צורך באמנים ומעצבים שידעו איך לכוון אותה ולהפוך את הרעיונות למשהו מיוחד," הוא מסכם. "העתיד של הבינה המלאכותית טמון בשילוב בין היכולת הטכנית שלה לבין היצירתיות והרגש האנושי. אני מאמין שנראה כלים חדשים שיאפשרו לנו להגיע לרמות חדשות של עיצוב ושיווק, אבל בסופו של דבר, החזון האנושי והיכולת לספר סיפור הם אלו שיעשו את ההבדל."
אתר בלאק סטודיו: blackil.com
אינסטגרם החברה: blackil.com/instagram
8 תגובות
מקצוען כרגיל!
מעניין, תודה רבה ובהצלחה לשי.
צודק בהחלט חייבים מעצב ומשווק מהתחום חשבתי גם לעשות לבד והתחלתי ומהר מאוד הבנתי שצריך מישהו שמבין בזה
ממליץ בחום – עשו לי עבודות מדהימות
תותח ! פשוט תותח!
נטלי
צוות של מקצוענים׳!
אלופים אתם תודה על עיצוב מושלם