שוהם אביטבול לא חיכתה שיזמינו אותה. כמו הרבה כישרונות צעירים בתחום, היא התחילה את דרכה עם ניהול עמוד אינסטגרם אישי, פנייה חוזרת ונשנית לחברות בתקווה לשיתוף פעולה, ודחייה אחרי דחייה. אבל בניגוד לרבים – היא לא התייאשה.
"נשכתי שפתיים, שלחתי עוד הודעה ועוד הודעה. הייתי עם פרופיל קטן של כמה עוקבים בודדים, אבל האמנתי ביצירתיות שלי", היא מספרת.
והאמונה הזאת – שהיכולת להחיות מוצרים "דוממים" כמו איפור, אוכל, פשן ולייפסטייל בצורה חווייתית – יכולה לייצר אימפקט אמיתי, הייתה הגיים-צ’יינג’ר. עם הזמן, היא הפכה ליוצרת תוכן שמנהלת כיום עמודים של עסקים, מפתחת אסטרטגיות ומספקת את הדבר הכי חשוב לכל עסק ברשת: נוכחות שמרגישה חיה, אותנטית ומדויקת.
הבעיה בשוק: כולם נראים אותו דבר
בין אם מדובר בעסק קטן או מותג ענק – כולם היום ברשת. האינסטגרם מפוצץ בתוכן, הטיקטוק לא נח לרגע, והפיד מרגיש כמו מסוע בלי סוף. כאן בדיוק נכנסת שוהם לתמונה:
"באים אליי עסקים ואומרים: 'הכל נראה אותו דבר, כלום לא זז, לא קורה כלום'. ואני אומרת – איך אפשר להגיד שהכל עומד כשיש כל כך הרבה רעיונות מסביבנו?"
שוהם מדברת על בעיה מהותית: רוויה בתוכן שטוח. היא טוענת שהבעיה היא לא כמות התוכן – אלא החיבור הפנימי אליו.
"אתה לא יכול לשווק עסק אם אתה לא מרגיש אותו ב-DNA. אם אתה לא חי את המותג – אתה לא תצליח להחזיק אותו לאורך זמן."
היא לא מסתפקת בפוסטים וסטוריז – מבחינתה, ניהול סושיאל מדיה אמיתי הוא חיים משותפים עם העסק. לדעת מה קורה, מתי קורה, איך זה מתקשר ללוח השנה, למבצעים, לתוכן, לאירועים. זאת שותפות.

הפתרון של שוהם: חיבור בין אסטרטגיה ליצירתיות
שוהם בונה לכל לקוח אסטרטגיה אישית. היא לא מגיעה לפגישה בלי לעשות שיעורי בית:
"אני חוקרת את הלקוח. יודעת מה הערכים שלו, מה האג’נדה, מה הוא עשה עד עכשיו, מה הוא אוהב, לאן הוא שואף. אני לא באה לשים פלסטר. אני באה לשנות דופק."
ומה קורה אז? אז היא בונה קונספט. לוקחת תוכן ישן, פוסטים נשכחים, תמונות ש"לא ראויות", ומרימה מהם סיפור.
"מספיק לי להציץ חצי שנייה בטלפון שלך – אני כבר רואה מה אפשר לחבר, מה אפשר לשדרג. אנשים לא מבינים כמה תוכן יש להם מתחת לאף. פשוט צריך את העין הנכונה שתראה את זה."
אבל מעבר לעין, יש פה גם אסטרטגית עומק. שוהם מגיעה עם רקע בעיתונות, דוגמנות, חיבורים חזקים עם אנשי יח"צ, צלמים, ואירועים – והכל מגויס לטובת הלקוח. היא יודעת לשלב את כל הרבדים לעטיפה אחת: עסק שמרגיש מקצועי, ייחודי ונוכח.

"אתה לא סתם לקוח – אתה השותף שלי"
שוהם לא מסתירה: היא לא עובדת עם כל אחד. היא בוחרת את הלקוחות שלה בקפידה – דווקא את אלה שבאים מתוסכלים, מבולבלים, סקפטיים.
"אם היה לך טוב, לא היית פונה אליי. ואני מעריכה את זה. כי זה אומר שאתה רוצה שינוי."
אצלה, ניהול עמוד ברשת הוא לא עניין טכני – אלא חיבור רגשי. הלקוחות שמצליחים אצלה הם אלה שמוכנים לשחרר ולהאמין בתהליך.
"הם אומרים לי: 'קחי את זה ממני. נמאס לי. תנהלי את זה את'. ואז מתחיל הקסם. כי ברגע שאתה סומך – אני יודעת להחזיר באסטרטגיה שעובדת."
מקוריות זה שם המשחק
שוהם מדברת הרבה על מקוריות – נכס נדיר בעידן בו "כולם מצלמים את הילדים, כולם מעלים מתכונים". היא לא צורכת אינסטגרם בשביל השראה, אלא משתמשת בכלים כמו פינטרסט, תיקיות, עולם הדמיון שלה – כדי לזקק השראה בלי לחקות.
"פעם היה בזה ריגוש. היום כולם יודעים הכול. אז אתה חייב לבלוט דרך סיפור, דרך כנות, דרך החיבור שלך למותג. אי אפשר לזייף את זה."


ומה הלאה?
החלום של שוהם? להמשיך לבחור את הפרויקטים שלה – ולתת להם את כל כולה. לא להפוך למכונה פס ייצור אלא להישאר בוטיק של קריאייטיב – עסק קטן עם נשמה גדולה.
והמסר שלה לעסקים? פשוט:
"יש לך מוצר מטורף. עסק פגז. אבל אם לא יהיה לך את השיווק הנכון – זה פשוט לא יקרה. אני כאן כדי להיות השותפה שלך. לנשום את העסק איתך. להרים אותך קדימה."