המצב הביטחוני בישראל סוגר את השמיים ופוגע בחופשות שתוכננו מראש. עם ביטולי טיסות ומלונות, המוני ישראלים מוצאים את עצמם תקועים ללא פתרונות. בעוד הזמנות אינטרנטיות מפתות משאירות את הלקוחות חסרי מענה, סוכנויות נסיעות מציעות פתרונות מיידיים – פיצוי, תמיכה והחזר כספי מלא. איך תדאגו לחופשה הבאה שלכם בצורה בטוחה? אודי שמרת מסביר.
המציאות המורכבת של ביטולי טיסות ומלונות עקב המצב הביטחוני
בשנים האחרונות ובמיוחד בתקופה הנוכחית, המצב הביטחוני בישראל יוצר אתגרים רבים עבור נוסעים המנסים ליהנות מחופשה בחו"ל. עם הסגירה הפתאומית של השמיים וביטולי טיסות בשדה התעופה בן-גוריון, אין זה פלא שהרבה נוסעים מוצאים את עצמם חסרי אונים מול חברות התעופה.
כפי שמתאר אודי שמרת, הבעלים של סוכנות הנסיעות "חופשון", הטיסות לא תמיד יוצאות כמתוכנן, והלקוחות פעמים רבות נותרים ללא מענה. "ישראלים, כידוע, אוהבים חופשות בחו"ל, אבל הקיץ האחרון הוכיח לנו עד כמה זה יכול להיות מורכב," הוא אומר. "טיסות ומלונות בוטלו, ולקוחות שהזמינו דרך האינטרנט מצאו את עצמם ללא מענה בשדה התעופה."
חברות התעופה מתישות את הלקוחות במתן פיצוי
כשמדובר בביטולי טיסות, במיוחד בתקופות לחוצות כמו מלחמה או מצב ביטחוני מתוח, חברות התעופה מתקשות להעניק פיצוי מהיר ויעיל לנוסעים. "חברות תעופה נוטות למכור יותר כרטיסים ממה שיש במטוס," מסביר שמרת. "כתוצאה מכך, במקרים של עיכובים, איחורים וביטולים, לקוחות נשארים ללא טיסה וללא מענה."
במקרים כאלה, חברות התעופה מסבכות את הנוסעים בתהליכים ביורוקרטיים מורכבים לקבלת הפיצוי המגיע להם. מוקדים טלפוניים לא זמינים, איחורים במתן תשובות, ולעיתים, הנוסעים מוצאים את עצמם במצב שבו אין להם לא טיסה, לא מלון, ולא מענה מיידי. "הרבה משפחות נשארות תקועות בשדה התעופה או במקום אחר בחו"ל, והמצב נהיה בלתי נסבל"
היתרון שבפנייה לסוכן נסיעות
אז איך בכל זאת אפשר להימנע מהתסכול המתמשך של ביטולי טיסות וחוסר מענה מחברות התעופה? אודי שמרת מדגיש את היתרון בפנייה לסוכן נסיעות מקצועי ומנוסה. "כאשר מזמינים טיסה דרך סוכן, הסוכן רואה את כל מפת הטיסות ויודע להציע ללקוח פתרון מיידי במקרה של בעיה. אנחנו יודעים לנהל משא ומתן עם חברות התעופה ולפתור את הבעיות בזמן אמת, כך שלקוחותינו לא ייתקעו ללא פתרון."
שמרת ממשיך ומספר על מקרים בהם לקוחות שפנו אליו הצליחו לקבל עזרה מהירה אחרי שהזמינו דרך האינטרנט ונאלצו להתמודד עם ביטולים פתאומיים. "לא פעם קורה שאנשים מזמינים דרך האינטרנט ואז מגיעים אלינו אחרי שהטיסה התבטלה או התעכבה שעות רבות. במקרים כאלה, אנחנו עוזרים להם למצוא טיסה חלופית או מלון במהירות, והם מקבלים מענה שאנחנו יכולים לספק כמתווך מול חברות התעופה."
מלונות באירופה – הזמנות דרך האינטרנט לא תמיד עובדות
לא רק הטיסות הן הבעיה. גם בהזמנת מלונות דרך האינטרנט נוצרים קשיים, בעיקר בתקופות עמוסות. שמרת מציין מקרה שאירע לאחרונה שבו שתי משפחות ישראליות שהזמינו מלון בפריז דרך האינטרנט גילו שהמלון לא מקבל ישראלים. "המשפחות הגיעו אחרי טיסה ארוכה ומצאו את עצמן ברחוב," הוא מתאר. "הן לא ידעו שהמלון לא מקבל ישראלים, והן נתקעו בלי מקום לישון."
במקרים כאלה, סוכנויות נסיעות כמו "חופשון" מספקות פתרונות מהירים. "בזכות הקשרים שלנו עם המלונות, הצלחנו למצוא להן מקום לינה חלופי בתוך כמה שעות, מה שהיה כמעט בלתי אפשרי עבורן אילו היו מזמינות לבד באינטרנט," מספר שמרת.
לסיכום: מה ההבדל בין הזמנה באינטרנט לפנייה לסוכן נסיעות?
ההבדל בין הזמנה דרך האינטרנט לבין פנייה לסוכן נסיעות ברור: כאשר מזמינים דרך האינטרנט, האחריות כולה נופלת על הלקוח, ובמקרה של בעיה – אין מי שיעזור. אך כאשר מזמינים דרך סוכן נסיעות מנוסה, כמו אודי שמרת מ"חופשון", הלקוחות זוכים לתמיכה מיידית, טיפול בבעיות בזמן אמת ופיצוי מלא במקרה של ביטול או עיכוב.
"האינטרנט מאוד נוח," אומר שמרת, "אבל בסופו של דבר, כשמתרחשות בעיות, מי שסגר עם סוכן נהנה ממענה מיידי ומלא. אנחנו יודעים בדיוק לאן הלקוח נוסע, לאיזה מלון הוא מגיע ומהם הצרכים שלו – כך שהוא יכול להיות שקט ולהתמקד בחופשה עצמה."
פעם הבאה שאתם טסים, אל תתפשרו!
2 תגובות
Pingback: שרית – מנהלת מכירות ״חופשון״ - אייקון ישראל - אייקון ניוז - מי שבאייקון יודע
Pingback: אודי שמרת - אייקון ישראל - אייקון ניוז - מי שבאייקון יודע